Week 24/04 - 26/04

Deze week was de voorlaatste van ons avontuur in Zuid-Afrika! De leerlingen beginnen stilaan te beseffen dat ik binnenkort terug naar België trek en komen nu nog meer knuffels dan anders. Het zijn echt schatjes! Het is ook een korte week geweest. Donderdag was het Freedom Day, een herdenkingsdag voor de eerste verkiezingen na de Apartheidsperiode. Hierdoor wordt vrijdag ook de brug gemaakt. Ook volgende week maandag hebben we nog een extra dag rust, dan is het Workers Day. De laatste vier dagen op Heatherbank gaan volgende week dus in... 

Deze week was één van de meisjes uit mijn klas, die om onbekende redenen enkele weken afwezig is geweest, terug op school. Omdat ze redelijk wat leerstof heeft gemist, heb ik haar tijdens de lessen regelmatig apart genomen om wat bij te werken. Ook heb ik enkele sterke leerlingen onder mijn hoede genomen en ze wat extra uitdaging gegeven met rekenverhalen bij de wiskundelessen. 



Om de week af te sluiten, zijn we woensdag na school met onze leerkrachten iets gaan drinken. Zo konden we elkaar ook beter leren kennen buiten de schoolcontext. Ik vind het heel fijn om zo een goede band te hebben met de leerkrachten op Heatherbank. Ze zijn ook allemaal onze leeftijd, waardoor we wat dezelfde interesses delen en over verschillende dingen kunnen praten. Ik voel mij hier echt een deel van het team en ben enorm blij dat ik dit met hun mag meemaken! 


Reacties