Techniek: handpop

Enkele groepjes maakten deze week voor het eerst kennis met Dippy Duck! Omdat dit een eerste kennismaking was, ben ik heel algemeen gestart:
  • Zichzelf voorstellen aan Dippy Duck: wie ben ik?
  • Vertellen over familie en vrienden (dit past binnen het huidige wero-thema)
  • Vertellen over hun woonomgeving
  • Vertellen over hun huisdieren
  • Vertellen over hun ouders: wat doen mama en papa als ik op school zit?
  • Vertellen over hun hobby's en vrije tijd
Wat meteen opviel, is dat ik meteen onzichtbaar werd voor de kinderen. Ze waren hun verhalen echt tegen de handpop aan het vertellen. Sommige kinderen spraken ook voor de handpop en gingen zelf met hem in interactie tijdens het gesprek. Enkele leerlingen hebben ook spontaan minder leuke momenten met Dippy Duck gedeeld: nachtmerries, papa die weg is van huis, mama die ziek is, een tante die ze missen,.... Op het einde van het gesprek, gaven de kinderen Dippy Duck allemaal een kusje en een knuffel en waren ze heel nieuwsgierig wanneer ze hem de volgende keer nog eens konden spreken. Ik heb daarom besloten om in de klas een nestje te maken waar Dippy Duck kan verblijven en hem ook hier te laten na mijn stage! Dipy Duck heeft nu een vast plaatsje in de klas, waar de kinderen naartoe kunnen als ze er nood aan hebben om hem te spreken!



  

 


Reacties