Verdere verloop

Mijn leerkracht, miss P., is enorm dankbaar voor het extra paar handen dat de komende 3 maanden hulp kan bieden. Omdat er een grote wederzijdse interesse is tussen onze manier van werken, staat ze voor enorm veel zaken open! Ik heb deze week regelmatig met haar tijdens de pauze samengezeten om het verdere verloop van de stage te bespreken. Ze is alvast heel enthousiast over de projecten die we zullen uitvoeren!

In samenspraak met miss P. en de directie hebben we besloten om aan co-teaching te doen.
  • Tijdens elke wiskunde-, taal- en leesles neem ik een groepje kinderen apart die extra hulp nodig, om zo te differentiëren binnen de klas. 
  • Ik werk doorheen mijn stageperiode enkele spelletjes uit om zo actievere werkvormen te introduceren. Op bepaalde moment doorheen de week, zal ik telkens een klein groepje uit de klas nemen om de geziene leerstof vast te zetten op een speelse manier.
  • In samenspraak met miss P. zal ik ook enkele zelfstandige lessen geven, omdat ze zeer geïnteresseerd is in hoe wij bepaalde lessen opbouwen en aanpakken.
  • Voor de projecten mogen we ook altijd haar hulp, maar ook de hulp van alle andere leerkrachten inschakelen. Ze zien dat als een kans om de kinderen een leuke ervaring mee te geven!
Ik kan na deze eerste week alleen maar besluiten dat ik enorm dankbaar ben voor de openheid, spontaniteit en vriendelijkheid waarmee we zowel door de leerlingen als door de leerkrachten werden ontvangen. Miss P. staat open voor al mijn tips, maar ook ik ben nog elke dag opnieuw verwonderd hoe ze les kan geven met de beperkte middelen die ze ter beschikking heeft!

Deze internationalisering is enorm goed gestart en ik kijk volop uit naar het vervolg! Tot blogs!



Reacties