Mijn leerkracht, miss P., is enorm dankbaar voor het extra paar handen dat de komende 3 maanden hulp kan bieden. Omdat er een grote wederzijdse interesse is tussen onze manier van werken, staat ze voor enorm veel zaken open! Ik heb deze week regelmatig met haar tijdens de pauze samengezeten om het verdere verloop van de stage te bespreken. Ze is alvast heel enthousiast over de projecten die we zullen uitvoeren!
In samenspraak met miss P. en de directie hebben we besloten om aan co-teaching te doen.
- Tijdens elke wiskunde-, taal- en leesles neem ik een groepje kinderen apart die extra hulp nodig, om zo te differentiëren binnen de klas.
- Ik werk doorheen mijn stageperiode enkele spelletjes uit om zo actievere werkvormen te introduceren. Op bepaalde moment doorheen de week, zal ik telkens een klein groepje uit de klas nemen om de geziene leerstof vast te zetten op een speelse manier.
- In samenspraak met miss P. zal ik ook enkele zelfstandige lessen geven, omdat ze zeer geïnteresseerd is in hoe wij bepaalde lessen opbouwen en aanpakken.
- Voor de projecten mogen we ook altijd haar hulp, maar ook de hulp van alle andere leerkrachten inschakelen. Ze zien dat als een kans om de kinderen een leuke ervaring mee te geven!
Deze internationalisering is enorm goed gestart en ik kijk volop uit naar het vervolg! Tot blogs!
Reacties
Een reactie posten