Dippy Duck introduceert de babbelbox!

Ondertussen hebben alle leerlingen kennis gemaakt met een nieuw concept rond Dippy Duck! Deze keer had hun vriendje een box bij waarin ze tekeningen en brieven veilig konden opbergen. De sessies rond deze techniek gingen over "I miss ...". De leerlingen vertelden de pop uitgebreid over wie en wat ze allemaal missen en waarom. Daarna werd hen gevraagd om een tekening te maken van de persoon die ze missen en die in de box te steken. Verder werd hen verteld dat wanneer zich een ander probleem voordoet, ze hierover ook een brief of een tekening kunnen maken en hem posten. 

Met deze techniek is het de bedoeling dat kinderen ervaren dat "praten over", niet de enige manier is om zich uit te drukken. Ook een tekening maken of een briefje schrijven kan hen helpen om te beschrijven wat er in hun hoofd omgaat. 

Het praten over de personen of dingen die de leerlingen missen, verliep heel vlot. Dit is te danken aan het feit dat ze de voorbije 2 maanden 2 keer per week een sessie met Dippy Duck hadden en hem nu aanzien als een soort "vriend". Elke dag wordt er van de pop afscheid genomen en elke morgen wordt hij gegroet.



Reacties