Repeteren, repeteren, repeteren!

Mijn kindjes zijn ongelooflijk enthousiast over de talentenshow en kijken er enorm naar uit om hun talent te tonen aan iedereen! 

Om uit te zoeken wie wat wil doen op de show, heb ik ze één voor één bij mij geroepen. Ik heb dit niet klassikaal gevraagd, omdat we dan het gevaar lopen dat ze rekening houden met wat vriendjes gaan doen. Dit gaat Grade One uitvoeren op de talentenshow:

  • 2 dansacts
  • 2 zangacts
  • 1 turnact
  • 1 muziekact 
  • 1 toneelact

Miss P en ik begeleiden samen de groepen en staan hen tijdens de oefenmomenten zoveel mogelijk bij. Voor de zangacts zijn we samen met de groepen op zoek gegaan naar leuke liedjes die ze konden zingen en wat bewegingen op kunnen uitvoeren. De dansacts hebben eerste gezocht naar moves die ze zeker willen tonen. De muziek zal verzorgd worden door een jongen die graag met de zelfgemaakte muziekinstrumenten zijn talent wil tonen. Omdat hij echter niet graag alleen op het podium staat, zal hij muziek spelen terwijl de andere leerlingen hun beste dansmoves tonen! Voor de toneelgroep zijn we vertrokken vanuit een bestaan verhaal, nl. de 3 biggetjes. Hierdoor hebben de kinderen een houvast, maar de vertolking van de rollen kunnen ze volledig naar eigen gevoel invullen. Ondanks dat ik en Miss P constant rondlopen tijdens de oefenmoment, bleek het toch nog moeilijk te zijn om bij iedereen te kunnen doen wat we willen doen. We hebben dan besloten om tijdens de les groep per groep even buiten te halen en ze zo gericht te begeleiden.

Jolien is met haar klas bezig met het decoreren van sterren, die als versiering van het lokaal zullen dienen tijdens de show. Ik ben met mijn klas bezig om medailles te maken voor de hele school. De kinderen kleuren ze mooi in en daarna wordt er "I am a star" opgeschreven. Iedereen zal tijdens de talentenshow eentje kunnen dragen en hiermee kunnen pronken! 



Reacties