Week 18/04 - 21/04

Deze week was een beetje korter dan normaal omdat het Paasmaandag was! Op dinsdag zijn waren we allemaal terug op post en klaar om aan term 2 te beginnen. De verwelkoming op school die dinsdag was hartverwarmend. Kinderen die naar ons toe kwamen gelopen, knuffels gaven en vertelden dat ze ons gemist hebben. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ze ook één voor één gemist! Ik ben nog steeds niet klaar om afscheid te nemen van mijn kindertjes! Ik weet nu al dat het afscheid zwaar zal vallen... 

Omdat we deze week aan een nieuwe term zijn begonnen, werd er nog geen nieuwe leerstof aangebracht. Alles stond in het teken van herhaling, zodat de nodige dingen konden opgefrist worden. Ik heb me miss P afgesproken om me deze dagen vooral met de zwakste leerlingen apart te zetten, zodat ze extra begeleiding kregen bij de leerstof die ze tot nu toe gezien hadden. Vrijdag stond er namelijk een herhalingstoets gepland van rekenen en taal. Voor rekenen moest + en - tot 10 herhaald worden. Voor taal moesten de zes phonicslijsten volledig gekend zijn. Omdat mijn zwakkere groep het enorm moeilijk heeft om de b en d van elkaar te onderscheiden, heb ik een hulpmiddeltje op hun bank geplakt. Verder heb ik via verscheiden werkvormen alles stap voor stap met hen herhaald. De resultaten van de toets die vrijdag mogen er zeker zijn! Ik was enorm fier als ik zag dat ze vooruitgang hadden geboekt. Ook de leerlingen in kwestie zelf waren heel gelukkig met het resultaat.

Deze week werd ook de talentenshow geïntroduceerd, waar we al volop mee aan de slag zijn gegaan. Hierover kan je meer lezen onder het tabblad "Project: talenten".

Reacties