De laatste week ...

Na 10 wondermooie weken stage te hebben gedaan op Heatherbank, is onze laatste week aangebroken... Iedereen had verwacht dat het emotioneel zou worden, maar niemand had kunnen denken hóe emotioneel...

Vooraleer we op vrijdag afscheid namen, moest er eerst nog hard gewerkt worden! Term 2 is volop aan de gang en zoals altijd nam ik kleine groepjes bij mij om ze wat extra te begeleiden. Ze blijven vooruitgang boeken en daar zijn Miss P en ik ongelooflijk blij mee! Ondertussen werd er uiteraard ook volop geoefend voor de talentenshow van vrijdag! 

Woensdag stond er met Amava een projectdag gepland, waarbij we de verschillende projecten van medestudenten zouden bezoeken. Ook Heatherbank stond op de planning! Jolien en ik hebben onze groep rondgeleid op school. Ik had op voorhand aan Miss P gevraagd of mijn kindjes een liedje mochten zingen tijdens het bezoek, wat waren ze fier om hun tangtalent te laten horen aan onze studenten! Verder bezochten we die dag ook een babyhaven, een opangcentrum voor o.a. drugs- en alcoholverslaafden, SOS kinderdorpen en nog een kleuterschooltje. Het is hartverwarmend om te zien hoeveel mensen zich inzetten om een veilige en stabiele omgeving aan te bieden voor mensen die het nodig hebben. 

Vrijdag was het dan zover, onze laatste dag op Heatherbank én de dag van onze talentenshow! Voordat onze show echter van start kon gaan, moesten er eerst -zoals elke vrijdag- nog enkele toetsen gemaakt worden. Hiervoor kregen de leerlingen van mij allemaal een splinternieuw potlood en gom! Terwijl zij druk bezig waren met hun toets, heb ik ook Miss P haar cadeau gegeven: een groepsfoto van Jolien, de leerkrachten en mezelf op canvas. Ze was er dolgelukkig mee! 

Na de speeltijd werd het klaslokaal waar de show ging doorgaan mooi versierd, de kinderen trokken hun beste kleren aan en waren klaar om er aan te beginnen. We hebben ongelooflijke mooie acts de revue zien passeren. Van dansers en toneelspelers tot zangers en gymnasten. Mijn kindjes waren nog heel verlegen, maar geen woorden kunnen beschrijven hoe trots ik op hen was als ze op het podium stonden! Ook de andere acts zaten heel goed in elkaar. Elke groep gaf het beste van zichzelf! Als afsluiter van de talentenshow kreeg iedereen ook een medaille waar opstond "I am a star!", want dat zijn ze ook! Op Heatherbank is er geen gebrek aan talent!

Na onze show brak het emotionele moment dan aan. Jolien en ik werden op het podium geroepen en kregen enkele cadeautjes overhandigd. Ik heb ook enkele cadeautjes gekregen van leerlingen en ouders om mij te bedanken voor mijn bijdrage aan de school en de kinderen. Ook hebben wij een korte "speech" gehouden om iedereen te bedanken, wat gepaard ging met de nodige tranen. Toen mijn kindjes begonnen wenen en me vroegen om alsjeblief niet weg te gaan, brak mijn hart helemaal.. Gelukkig hebben we allemaal heel veel mooie momenten om terug te blikken en elke seconde die ik met die kinderen heb doorgebracht, zal gekoesterd worden! 







Reacties